Monday, August 30, 2010

Ramadhan yang Datang bakal menghilang

Salam Marhaban ya Ramadhan

Dah lama tak menulis, ooppss actually ada tulis entry baru hari tu, panjang jugak la. tapi bila nak post tu, network intrupt.. hussshhh. hilang mood, dah la kita penat mengayat, xdapat post plak.. tak ada rezeki.

ok, sekarang untuk entry ni, kita mulakan dengan ucapan selamat beribadah sempena Ramadhan ni, dah masuk hari ke 20 Ramadhan dh pun, mencari Lailatul Qadar pada 10 malam terakhir, malam yang lebih baik nikmat dan rahmatnya dari 1000 bulan. Maha suci Allah Yang mengatur siang dan malam, Yang menciptakan Langit dan Bumi. Mood kerja sedikit menyusut mungkin, bukan kerana diganti dengan mood raya, tetapi kepala dipenuhi dengan pelbagai perancangan, congakan dan perhitungan. Penat jugak nak melayan.

Ramadhan kali ini, kali pertama sebagai seorang isteri, juga kali pertama sebagai bakal ibu. Kandungan masuk bulan ke-5, Alhamdulillah puasa masih dinikmati sebaiknya. berpuasa, berbuka, bersahur seperti kebanyakan orang lain mungkin. Memasak sendiri dan ada hari terpaksa membeli di bazar. Tetapi makanan terbaik adalah dari dapur sendiri dan semestinya perut suami perlu diisi dengan hasil dari air tangan sendiri walaupun dengan juadah yang ringkas.

Masih menunggu untuk menerima biskut raya yang ditempah, ada 7 balang lagi (haha.. kita biskut tunjuk je, belum berkeinginan untuk belajar membikinnya sendiri), tunggu kaunter bank untuk tukar duit kecil dan kumpul sampul raya. huhu..dan paling penting, tunggu sumbangan khas rayaaa..

Kepada yang memilih untuk menempah bufet Ramadhan, carilah yang halal kerana mencari yang halal adalah fardu kepada umat Islam.

dR2R: Selamat berpuasa dan semoga di rahmati.

No comments:

Post a Comment