Sunday, February 27, 2011

Oh Mama: Tiada Lagi Gusar

Alhamdulillah..

Hari ini kegembiraan berganda bermula sedari pagi lagi. Ajmal Harith sudah mahu menyusu botol. Walaupun hanya 1Oz setiap sesi, ianya adalah suatu yang memberangsangkan. Semalam langsung dia tidak menghisapnya. Mungkinkah sebab puting botol itu. Semalam guna puting lain, hari ini cuba yang lain. Susu tetap susu mama. Perah susu untuk bekal pagi 4Oz. Habis 2Oz untuk tempoh 4 jam pada permulaan pembelajaran sudah agak baik. Terima kasih anakku Ini untuk Ajmal juga, nanti Mama terpaksa tinggal kan Ajmal dengan pengasuh, jadi kena la belajar walaupun ini mungkin agak lewat. Telefon Papa Ajmal untuk berkongsi cerita. Thanks Sayang.

Lagi gembira hari ni sebab pam susu mama dah ‘pulih’. Hasil pembaikan Mak Kak Ajmal. Pam gagal berfungsi selepas kali permata Mama guna untuk pam susu dan hari ini ianya telah dibaikpulih selepas hamper sebulan Mama perah susu untuk stok menggunakan tangan. Sekarang tiada lagi kegusaran memikirkan cara untuk memerah susu bila kembali bekerja. Terima kasih Kak. Usahamu sangat kuhargai.

Hari ni juga minta tolong Utih (Utih balik semalam kejap nak jumpa Kak) dan Bunda asingkan pokok bunga ke dalam pasu kecil untuk dibawa balik ke Putrajaya. Nak bela bunga jugak lah, kat umah tu sekarang belum ada benda hidup kecuali semut lipas, cicak mungkin atau serangga kecil lain. Bunga yang dalam pasu air hari tu pun dah mati sebab kekeringan. Tuan balik bercuti, lupa nak tinggal bekal air. Bila Abang balik rumah, bunga dah mati kering.

Alhamdulillah. Esok hari ke-40. Mungkinkah ada yang akan berubah..


R2r: Semoga yang baik itu berterusan.

No comments:

Post a Comment