Monday, November 29, 2010

Isnin selepas hujung minggu??

Salam.

Isnin yang sangat baik dan indah.. hehe.. Ye ke? Betul, hari rasa tak macam hari isnin yang biasa, kenapa agaknya. Mungkin semangat yang bertiup agak baik dengan karenah anak kecil yang kian hadir ke sisi. tak sabarnye menunggu kamu duhai pahlawanku.

Hari sabtu, kami ke Mid Valley. Hajat utama nak ke Baby, Children and Parents Expo. Sampi di Mid Valley rasanya dah pukul 12, Alhamdulillah, mudah je jumpa parking, dekat pulak dengan pintu, tapi pintu Jusco la. Tak kesah lah janji pintu yang baik kan. Terus ke ke tingkat atas menuju ke tempat ekspo. Berduyun-duyun orang ke keluar masuk. Yang keluar sudah semestinya dengan barang. Yang menariknya ramai orang keluar dengan kotak pampers mami poko. Murah barangkali. Kami tak beli sebab tak pasti sesuai ke tak dengan anak nanti kan.

Pusing cari cloth diapers, jumpa booth Lunatots terus beli. 3 pasang jelah dulu. Beli barang keperluan ibu menyusu sebab nekad dan bercita-cita nak menyusu anak secara ekslusif, semoga dipermudahkan oleh Allah. Bincang-bincang dengan encik suami tersayang dan buat keputusan beli jelah terus stroller nanti dah tak perlu mencari-cari lagi. Habis la RM$$$ tapi kalo campur dengan belanja makan RM$$$$ jugak la. Tak pe, demi kamu duhai anakku sayang, kami akan buat yang terbaik. Puas hati.

Perjalanan balik ke rumah yang agak panjang, berpusing-pusing. Maklumlah kawasan Pantai Dalam bukan kawasan kami, tersilap masuk maka tol lah jawabnya. Mid Valley ke Putrajaya melalui Kerinchi Link, ke Pusat Bandar Damansara - Bangsar - entah mana-mana - silap lagi - Pudu - ikut je lah. Huhu.. Nasib baik sempat keluar dari pusat kesesakan sebelum hujan. Alhamdulillah.

Sempat rembat 4 biji bantal yang dilelong tepi jalan dekat gerai depan UNITEN, RM10 untuk 2 biji.

Hari ini? Kerjakan CD-CD data, masukkan ke dalam rak (Kak Hanim, thanks bcause borrowed me your hand, lengkapkan inventori sedaya mungkin. Semoga tiada yang tercicir menjelang cuti panjangku dan tahun baru.



R2R: Banyak berjalan, senaman yang baik untuk ibu.. ahakss

No comments:

Post a Comment